מתווכי נדל"ן

מי שניסה לחפש דירה להשכרה או לקניה בעשור האחרון ושוטט באתרי השיווק הדיגיטאליים (יד2, winwin , מדלן ועוד) מבין שהמתווכים הם שחקן מרכזי מאוד בשוק הנדל"ן.

רוב המחפשים יסתכלו על מתווכי הנדל"ן כמי שינסו לגזור קופון שמן על חשבונם בדרך לקניה או מכירה או השכרה של נכס וינסו להימנע משימוש בעזרתם.

אני כמשקיע נדל"ן לא מסתכל על זה ככה, למעשה בדיוק להפך, אני מסתכל על מתווך ככלי עזר חשוב במשחק כדי לסייע להגיע לנכס הנחשק.

למעשה מתוך עשרות עסקאות הנדל"ן שעשיתי החל משנת 2010 אני זוכר שרק בשתי עסקאות לא הייתי צריך סיוע ממתווך.

מתווך שמבין בדיוק מה אתם מחפשים, שלא יטרטר אתכם ויבזבז את זמנכם היקר עם סתם דירות שהן לא בתקציב ולא בכיוון שלכם, שיידע ללחוץ מתי שצריך, זה נכס, ואם הוא משיג לכם מציאה אז בכלל הוא שווה כל שקל מ -2% שהוא לוקח ואפילו מעבר לזה (ובהחלט היו מתווכים שהציגו לי מציאה וביקשו 4% שכ"ט).

כי אם אתם לא מסתובבים כל היום בשטח, במשך שעות באזורים שאתם מחפשים נכס להשקעה אין סיכוי שתמצאו מציאות ובטח לא באתרים הדיגיטאליים (ועזבו אתכם מכל המלכודות שמפזרים במודעות הדיגיטאליות, "מציאה", "לחטוף", "למביני ענין" ועוד..).

נכס ההשקעה הראשון שקניתי, שעליו הרווחתי 180 אלף ₪ בשנה וחצי לא היה סיכוי בחיים שאני אגיע אליו אלמלא גנדי המתווך. הדירה לא פורסמה באף מקום, לא היה עליה שלט, היא הגיעה לגנדי כי אבא של הבעלים ביקש ממנו למכור אותה ולא הספיקו לשווק אותה.

משקיעים בשוק הנדל"ן צריכים להכיר את כללי המשחק מול מתווכים כדי להפיק מהשיתוף פעולה איתם את המירב.

צריך להגדיר להם בדיוק מה אתם מחפשים, באיזה תקציב, באיזה אזור ואם הוא מתווך טוב אז בבוא היום שתיפול להם דירה בתווך הפרמטרים שהגדרתם להם הם יצרו אתכם קשר.

מהניסיון שלי עם מתווכים לא הכל היה ורוד, היה מתווך אחד שהשאיר טעם רע במיוחד.

לפני כשמונה שנים חיפשתי דירות להשקעה באזור הקריות, והייתי בקשר עם מתווכים שעבדו באזורים הללו.

במקביל כמובן, לקשר עם מתווכים, חיפשתי גם דירות ביד2, באחד הימים נפגשתי עם מתווך (שמו שמור במערכת) שהראה לי דירה ברחוב התבור בקרית אתא.

כמובן שאותו מתווך החתים אותי על טופס מתן שירות, מי שקיבל אי פעם שירותים ממתווך מכיר את הטופס.

מדובר על טופס עם הפרטים של מקבל השירות (במקרה הזה אני) ומתחת בלוק של שורות שבכל שורה יש פרטים על הנכסים שהוא הראה לך.

בטופס שאני חתמתי עליו הייתה מלאה רק השורה ראשונה, עם הפרטים של הדירה ברחוב התבור.

שבועיים לאחר שראיתי את הדירה ברחוב התבור, קניתי דירה שמצאתי בכוחות עצמי דרך יד2 ברחוב מינץ.

כשלושה שבועות לאחר שקניתי את הדירה התקשר אליי אותו מתווך והציע לי לבוא לראות דירות נוספות, אמרתי לו תודה ושכבר רכשתי דירה באזור, הוא התעניין ושאל באיזה רחוב ומה המחיר ועניתי לו.

כעבור שבוע קיבלתי טלפון מאותו מתווך שביקש שאני "אזרוק לו עצם" מאותה עסקה שביצעתי, אמרתי לו שלא מגיע לו כי לא נעזרתי בו בעסקה הזו אבל אני אחשוב על זה.

כעבור שבוע שוב קיבלתי טלפון ממנו ואמרתי לו שחשבתי על זה והחלטתי שלא מגיע לו.

מפה לשם כעבור חודש קיבלתי מכתב התראה ממשרד עו"ד שאם תוך חודש אני לא אעביר לו סכום של 10,000 ₪ שכ"ט על העסקה תוגש נגדי תביעה בבית משפט, מעבר למכתב צורף למעטפה טופס קבלת שירותים שחתמתי עליו אבל לתדהמתי היו בו שני נכסים שכביכול הוראו לי, מעבר לדירה ברחוב התבור היו גם הפרטים על הדירה ברחוב מינץ (שהוא מעולם לא הראה לי).

בתביעה בבית המשפט אני זכיתי כמובן, אבל מוסר ההשכל מהסיפור הוא, כשאתם חותמים על טופס קבלת שירותים ממתווך תסגרו ב – X את כל השורות הריקות.

Did you like the article?

Facebook
Twitter
LinkedIn

הכינו את
עתידכם
מעכשיו

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

או חייגו